Újabb Michelisz dráma, ezúttal Franciaországban

Fotó forrása: Michelisz Norbert Facebook

Ezen a hétvégén Pau Arnos látta vendégül a WTCR mezőnyét, ahol Michelisz Norbert egy 6., illetve 7. helyezéssel gazdagodott, az előbbi azért is lehet fájó, mivel Norbi a harmadik pozícióból esett vissza a hatodikra. Boldizs Bence és Tassi Attila a mezőny végén fejezte be mindkét futamot.

Már a szabadedzések folyamán erős tempót diktált Michelisz Norbert, ami az időmérőre egy harmadik helyet eredményezet, ez a fordított rajtrácsos versenyre pedig nyolcadik rajtkockát jelentett.

Boldizs Bence és Tassi Attila pedig egymás után kvalifikálta magát, az előbbi a 17., utóbbi a 18. időt tudta autózni az időmérőedzés első szakaszában, ami azt jelentette, hogy nem jutottak tovább a Q2-be.

Yann Ehrlacher az egész hétvégén dominált, azonban a Q3-ban meg kellett elégednie az 5. helyezéssel, de a bajnoki tabella élén állva masszív pontszerzés nézett ki a francia számára. Michelisz házon belüli vetélytársa Jean-Karl Vernaynek sikerült egy egészen kiváló kört összeraknia, amivel a magyar pilóta elé, másodiknak kvalifikált.

Az első, fordított rajtrácsos versenyen Frederic Vervisch indulhatott az élről, aki senkitől sem zavartatva rajt-cél győzelmet aratott, Thed Björk és Gabrielle Tarquini előtt. Norbit hetedik ként intették le, miután a rajtnál nyert egy helyezést, azonban a futamon Vernay számára át kellett engednie a hatodik pozíciót – kitudja miért – ezt kívánta meg a csapat érdek. A verseny alatt egyébként sok akció nem volt látható a pálya jellegzetes karakterisztikája miatt, a rajtnál Ehrlacher ütötte meg Tiago Monteirot, aki a falban végezte, ezért érkezett a pályára a biztonsági autó. Tassi Attila 12., Boldizs Bence 16. ként látta meg a kockás zászlót.

A második futamon a harmadik helyről rajtoló Michelisz Norbiért szoríthattunk, akinek az indulás után sikerült megtartania a pozícióját, de Santiago Urrutia szorosan a nyomában volt. A pole-ból induló Yvan Müller kerekei kipörögtek a piros lámpák kialvását követően, így Jean-Karl Vernay a második rajtkockából indulva az élre ugrott, amit a futam leintéséig nem is adott ki a kezei közül. Vervisch a futamgyőzelme után egy elképesztő rajtot mutatott be, amivel a hetedik helyig ugrott fel megelőzve Ehrlachert, aki viszont fontos helyezéseket veszített el. Ezen a futamon már a pilóták sokkal keményebben versenyeztek, főleg a Lynk&Co pilótái voltak nagyon „aktívak”. Nestor Girolami defektre panaszkodott a rádión, majd a boxutcába is hajtott, hogy a csapata vegye szemügyre az esetlegesen sérült abroncsot, mivel a futam 21 körös volt, így egyre jobban kezdhettünk aggódni. Hogyan bírják a Goodyear gumik a strapát? Sajnos a félelem beigazolódott, ráadásul azon az autón, amelyik szívünkhöz legközelebb áll, Michelisz Norbinál…

Az utolsó körökre Norbi teljesen lelassult, habár megpróbálta maga mögött tartani Urrutiát, sajnos a gyorsabb autóval szemben tehetetlen volt a Hyundai, majd Vervisch is érkezett az uruguayi mögött, így Michelisz az ötödik pozícióba csúszott vissza. Ezután sem várt rá könnyebb feladat, mint a regnáló bajnokot maga mögött tartani Yann Ehrlacher személyében. Ehrlacher többször meglökte Norbi autóját, de a magyar versenyzőt még ez sem tudta ki zökkenteni, amikor pedig már azt hittük, hogy a biztonsági autó megmenti Norbi versenyét sajnos tévedtünk… Az utolsó szektorban egy másodpercet veszített az 5-ös számú Hyundai és a célegyenesre fordulva Ehrlacher legyorsulta Michelisz Norbit, így a hatodik helyen fejezte be a futamot.

Ez persze nem hivatalos eredmény, mivel a francia versenyző többször is meglökte Norbit, valamint Guerrierivel is összeakadt, aminek minden bizonnyal vizsgálat lesz a vége.

Vernay győzelméhez kétség nem férhetett, mögötte Müller és Urrutia állhatott fel a dobogóra, Tassi Attila 16., Boldizs Bence pedig 19. helyen zárta a második futamot.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük