Kaotikus verseny, Hamilton győzelem

A világbajnokság két éllovasa többször is egymásra talált a pályán, végül Hamilton jött ki győztesként és zsebelhette be a 25 pontot, ezzel is csökkentve hátrányát a tabellán.

A rajtot mindkét Red Bull remekül kapta el, ennek következményeképpen Verstappen már első helyen fordulhatott el a célegyenes végi kanyarban, míg Sainz kicsit beragadt és a mellé érkező Norris kerekeivel koccant is, ami miatt a McLaren brit pilótája defektet kapott. A második DRS-zóna végén Pérez bújt be Bottas mellé és taszította le a dobogó második fokáról. Közben Hamilton, aki a 10. helyről rajtolt, folyamatosan lépegetett előre, és a 7. körre már a harmadik helyről szemlélhette az előtte autózó Red Bullokat. Ugyan ebben a körben Tsunoda egy távoli bevetődéssel próbálta meglepni Strollt az első kanyarban, az előzés meghiúsult, illetve a japán első szárnya le is szakadt a találkozást követően, ezért a biztonsági autónak a pályára kellett gurulnia.

Az újraindításnál Verstappen a lehető legtovább húzta a gázadást, ezzel is a mögötte köröző csapattársát kímélte a Mercedes rendkívül nagy tempófölényétől, amit a német gyári csapat az egyenesben kamatoztatni tudott volna. A 4-es kanyarnál Leclerc próbálkozott egy előzési manővert bemutatni Bottassal szemben, de a finn nem adta könnyen magát, így ekkor még megmaradt minden autó az eredeti pozíciójában.

Azonban nem kellett sokat várni, Hamilton megérkezett Pérezre. Először a 18. körben alakult ki akció, amikor is a brit az első kanyarban megelőzte mexikói ellenfelét, de az S-kanyarból a Red Bull jobban gyorsított ki és Pérez visszavette helyét üldözőjétől. A csatározás vége a következő körben fejeződött be, amikor is Hamilton ugyanott előzött, majd remekül fűzte át Mercedesét az 1-es, 2-es, 3-mas kanyaron és esélyt se adott a visszatámadásra.

Az első boxkiállások közepette nagyobb probléma nem alakult ki, viszont ahogy az élen haladó hármas lecserélte használt abroncsait, egy virtuális biztonsági autó egyből “pályára gurult”, ugyanis Stroll autója megsérült még a Tsunodával való találkozás közepette és bő 20 körrel később egy darab lerepült autójáról. A virtuális biztonsági autós fázist Bottas használta ki remekül, mivel kevesebb időveszteséggel tudott kiállni egy új szett gumiért, ezzel Pérez elé tért vissza.

25 körrel a vége előtt Hamilton felért Verstappenre, miután megejtették második kerékcseréjüket is. A brit próbálta minél hamarabb eldönteni, de a holland a négyes kanyarban belső ívről fordulva elől maradhatott. Igaz mindketten lecsúsztak a pályáról, amit a versenybírák rögzítettek is, de nem avatkoztak bele az éllovasok párbajába. Mellesleg ez a csatározás több, mint 10 körön keresztül tartott, végül Hamilton legyőzte ellenfelét és átvette a vezetést a Brazil Nagydíjon. Gasly ugyan ekkor érkezett meg mindkét Alpinera, előbb Ocont vadászta le a két DRS zóna kihasználásával, majd a következő körben Alonsot is maga alá gyűrte és ezzel feljött a 7. helyre.

Kép: racingnews365.com

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük