Hamilton nyerte az első katari nagydíjat

A hétszeres világbajnok, Lewis Hamilton nyerte rajt-cél győzelemmel a Forma-1 történetének első Katarban rendezett nagydíját, úgy, hogy egy percig sem volt veszélyben elsősége.

Kicsit káoszosan kezdődött a verseny, hiszen két órával a rajt előtt még nem volt meg az előzetes rajtsorrend, mivel három versenyzőt (Verstappen, Bottas, Sainz) is beidézett a FIA a Q3-ban kiadott sárga zászlós jelzések figyelmen kívül hagyása miatt. Másfél órával a rajt előtt született meg az első ítélet, Bottast 3 rajthellyel hátrébb sorolták, és kapott 1 büntetőpontot, mivel szimpla sárga zászló alatt hajtott az ekkor megengedettnél gyorsabban. Verstappen szigorúbb büntetést kapott, mivel ő dupla sárga zászló alatt követte el vétségét, a hollandot 5 rajtkockával hátrébb sorolták, ezen kívül kapott 2 büntetőpontot, és a Q3-mas eredményét törölték. Carlos Sainz az előző kettő versenyzővel ellentétben felmentést kapott, mert tudta bizonyítani a telemetriával, hogy lassított. Bottas és Verstappen így tehát a 6. és a 7. rajthelyről vághatott neki a versenynek.

A rajtot az élről induló Lewis Hamilton és riválisa, Max Verstappen kapta el remekül, előbbi magabiztosan tartotta meg első helyét, utóbbi pedig a negyedik helyre kúszott fel, és körről körre egyre gyorsabb tempót tudott diktálni,  később megelőzte Alonsót és Gaslyt is. Hamilton csapattársa, Valtteri Bottas viszont sokat vesztett a rajt során, a hatodik helyről a tizenegyedikre esett vissza, Toto Wolff se hagyhatta ezt szó nélkül, rádión keresztül próbált a finnbe erőt és lendületet verni, aki végül a kilencedik körtől ismét magára talált. A két éllovas egyre jobban kezdett elszakadni a mezőnytől, Verstappen körönként 1 másodperccel növelte előnyét a harmadik Alonsóval szemben, viszont Hamiltont nem nagyon tudta megközelíteni, ráadásul később az első szárnyára panaszkodott, hogy nem funkcionál rendesen. A holland csapattársa, Sergio Pérez is kemény tempót diktált, annak ellenére, hogy a 11. rajtkockából rajtolt, a 16. körre már a harmadik helyen tanyázó Alonsót üldözte.

A 16-17. kör környéken kezdődtek meg a kerékcserék, először Max Verstappen, majd nemsokkal később a rivális Lewis Hamilton is kereket cserélt, annak ellenére, hogy elégedett volt velük. A többiek viszont hosszúra nyújtották az etapot, a McLaren, a Ferrari, és Bottas is sokat várt az első cserére. A finnek végül ez lett a veszte, a 34. körben defektet kapott, ezzel rengeteg időt vesztett, és nem sokkal később a futamot is fel kellett adnia. Az első kerékcserés turnus után Alonso és Pérez csatája volt igazán figyelemre méltó, az első próbálkozásnál a ferraris Leclerc hiúsította meg a mexikói előzését, a második viszont már sikeres volt, egy merész manőverrel utasította maga mögé a spanyol kétszeres világbajnokot. 

A második kerékcserés turnus ugyanabban a sorrendben zajlott le, mint az első, először Verstappen, majd Hamilton váltotta le gumijait. Az immáron harmadik Pérez a cserével elvesztette pozícióját, a hetedik helyre esett vissza, ahol viszont nem maradt sokáig, előbb Strollt, Ocont, majd a boxba kiálló Norrist körözte le, így újra Alonso mögé került. A spanyol hatalmas kockázatot vállalt azzal, hogy a verseny végéig húzta etapját, hiszen Bottas, Latifi és Russell is emiatt kapott defektet a legtöbb terhelt bal első gumin. A kétszeres világbajnoknak viszont sikerült kihúznia a kockás zászló leintéséig, és 2014 után újra a pódiumra állhatott. A dobogó másik két helyét Max Verstappen és Lewis Hamilton vitte, a brit győzelmével már 8 pontra apadt hátránya a hollanddal szemben, aki a leggyorsabb körrel vigasztalódhat. 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük