F2: Betliző bajnoki éllovas, régi-új és új győztes

A bakui futamok nem a korábbi élmenőkről szóltak, így a bajnokság összességében összébb rázódott.

Az első futamon az időmérő alapján fordított rajtrács szerint Swartzman indulhatott az első helyről, aki ezt a pozíciót meg is tudta őrizni a futam végéig. Az első kanyarokban azonban többen is ott maradtak, azt követően viszont a Premás tempóját senki nem tudta tartani. Ticktum néhány előzéssel jött föl mögé a 2. helyre, a bajnoki éllovas Zhou pedig a 3. helyen zárt.

A 2. futamon sem úszták meg az első körös balesetet, ezúttal a safety cart is be kellett küldeni. Kiesett az előző futam két dobogósa, Ticktum, és a pontversenyt vezető Zhou. A pole pozíciót az előző futamon 10. Viscaal szerezte meg, de Backmann meg tudta előzni a rajtnál. Miután a biztonsági autó kijött, nem sokáig tudtak menni, de Vips ezalatt megelőzte Viscaalt. Nissany megtorpedózta Boschungot, így ismét jött a safety car. Az ezt követő újraindítás után még egy páros kiesett, Lundgaard és Armstrong esetét követően azonban csak a VSC táblát mutatták be. Vips lendületét azonban semmi sem törte meg, átvette a vezetést, és élete első F2-es győzelmét szerezte, mögötte Backmann és Daruvala a dobogón.

A főfutamon az időmérő edzést megnyerő Lawson nem tudta megtartani a helyét, a csapattárs Vips egyből megelőzte. A csatározást kihasználva Piastri jött fel a 2. helyre, sőt, a kiállásoknál még Vips is mögé került, azonban utána DRS-sel vissza tudta venni ezt a pozíciót. Swartzman is szép előzésekkel zárkózott fel, egészen a 3. helyig. Rengeteg időbüntetést osztottak ki a futamon, Ticktum az első körös baleset okozásáért kapott 10 másodpercet, Lawson leszorításért, Piastri pedig veszélyes kiengedésért 5 másodpercet – neki viszont a futamát ez már nem érintette.

Vips első győzelmét követően rögtön egy főfutamot is megnyert, Piastri a 2. hellyel 5 pontra közelítette meg a nullázó Zhou-t a pontversenyben, 3. helyen a másik Premás, Swartzman végzett. Következő futam július közepén lesz Silverstone-ban.