F1: Verstappen nyerte az első sprintkvalifikációs futamot

Hiába indulhatott Lewis Hamilton poleból, a rajtnál beragadt a brit, amit a holland vetélytársa ki is használt, amivel a holnapi futamra az első rajt pozíciót is megszerezte a Red Bull versenyzője.

A Formula-1 71. éves történelmében először debütált ez az új formátum, miszerint egy futamhétvégén kettő versenyt is rendeznek, ezzel is még jobban a szurkolókat kiszolgálva. Az új menetrendnek köszönhetően, már pénteken lezajlott az időmérőedzés, amit Lewis Hamilton nyert meg, mellé Max Verstappen kvalifikálta magát, míg a második sorból Valterri Bottas és Charles Leclerc várhatta az első sprintkvalifikációs futamot.

A rajtot Lewis Hamilton jól kapta el, azonban pár méter múlva megtorpant a Mercedes, ezt használta ki a Red Bull holland pilótája és vette kezébe a verseny irányítását, noha Hamilton még kétszer is megpróbált visszatámadni, Verstappennek volt válasza a brit vetélytárs próbálkozásaira. A mezőnyben egyébként Fernando Alonso rajtolt hatalmasat, hiszen a kétszeres spanyol világbajnok a 11. pozícióból egészen az 5. helyig ugrott fel köszönhetően a lágy abroncsainak, hiszen a mezőny nagy része a közepeseknek szavazott bizalmat. Alonso a futam felééig tudta tartani az előkelő pozícióját ezt követően a hetedik helyig esett vissza, ekkor Sebastian Vettel volt a nyomában. Nem alakult felhőtlenül Sergio Perez és Carlos Sainz szombati napja. Előbbi az ötödik körben dobta el autóját, míg utóbbi már az első körben összeért Geroge Russel Williamsével, aminek következtében teljesen a mezőny végéről kellett visszaküzdenie magát, ami egy 11. helyet eredményezett a spanyolnak. Az élen a legnagyobb izgalmat az szolgáltatta, hogy ki autózza a leggyorsabb kört, ez folyamatosan ide-oda pattogott Verstappen és Hamilton között, végül nem változott a sorrend kettejük között, míg harmadikként Bottast intette le a kockás zászló.

A Liberty Media nyilvánvalóan izgalmakat szeretett volna szolgáltatni a versenyzők és persze a szurkolók felé, azonban nem biztos, hogy teljesen ezt az eredményt várták, hiszen, ha nincs Fernando Alonso kiváló rajtja, vagy Carlos Sainz hátracsúszása, akkor lehetséges, hogy a szokásos vonatozást láthatták volna a nézők.

Hiába nyomhatják a versenyzők padlóig a gázt és nem kell foglalkozniuk a gumikopással, ez mindenkire igaz, így az összes pilóta saját maga helyzetéhez viszonyítva a legtöbbet préseli ki az autóból. Kétes szituációkban pedig nem biztos, hogy befognak vállalni egy előzést, mert jobb egy biztos 8. rajtpozíció a holnapi főfutamra, mint egy bizonytalan 7., ami akár egy ütközés esetén a mezőny végére száműzheti a versenyzőt.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük