A Volkswagen Group 2 márkája is beszállna az F1-be

Mint ismert, 2026-tól új motorformula lépne életbe, melynek célja a sportágban való szereplésének pénzügyi hátterét kisebbre szabni. A folyamatos tárgyalásokon a Volkswagen-csoport is részt vesz, mivel fontolgatják a belépést, de ezt feltételekhez kötnék.

Joe Saward arról írt, hogy a Audi és a Porsche is beszállna a sportágba, azonban ehhez az is kell, hogy a motorokat jelentősen megbonyolító MGU-H rendszerek ne szerepeljenek. Viszont amíg az Ingolstadtban bázisozó bajor autógyártó inkább egy csapatot vásárolna fel, addig a stuttgartiak csak motorbeszállítók lennének. A brit újságíró úgy látja, hogy a Porsche a Williams oldalán lépne be a Formula 1-be, addig az Audinak az eladósodott McLaren felvásárlása lenne a célja. 

Korábban már napvilágot láttak olyan hírek is, miszerint a Porsche a motor nélkül maradt Red Bull és AlphaTauri partnereivé lépnének elő, míg az Audi a Haas-t vásárolná föl, vagy 11. csapatként állna a rajtrácsra. Saward általában jól informált a sportágban, azonban a kérdés akkor továbbra is megválaszolatlan maradna, hogy kivel kötne partneri szerződést a Red Bull.

Habár egyik gyártótól sem idegen a sportautózás, de a formula 1-ben egyik csapat sem vetette meg a lábát igazán. Hosszú távon nem tudtak a gyártók a sportban maradni, most nézzük is át a csúcskategóriás teljesítményüket.

A Porsche 1957-1962 között 6 éven át gyári csapatként szerepelt, azonban a legjobb helyezésük egy futamgyőzelem és egy konstruktőri harmadik helyezés volt. Azonban később, a 80-as években a McLaren-nel közösen versenyeztek, ahol a stuttgartiak motorral látták el az angolok autóit. Az együttműködés 3 világbajnoki címet hozott a csapatnak.

Az Audi még a második világháború előtt versenyzett Európában forma 1-es szabású autókkal a náci Németországot vezető Adolf Hitler nyomására, akkor még Auto Union néven. A németek a motorsportot a német technológia felsőbbrendűségének hirdetésére használták, ezzel elnyomva a többi ország versenyistállóit. Igaz, az Auto Union óriási pénzeket költött, de a V16-os (melynek 6 literes változata közel 500 lóerővel bírt és 2500-as fordulatszámon 850 Newton-méter nyomatékot adott le 1936-ban!!! – a szerk.), majd V12-es motorjaik nem sikerültek olyan megbízhatóra és erősre, mint amelyek a Mercedes versenyautóit hajtották. Hiába tudhatta az Auto Union saját soriban a kor legnagyobb versenyzőit, mint az olasz Achille Varzit vagy Tazio Nuvolarit, akikre még maga Enzo Ferrari is felnézett, vagy a német Bernd Rosemeyert. 24 versenyen csak 7 első helyet tudtak elérni, emelet 33 alkalommal hibásodott meg valamelyik versenygépük.

Ha mindkét csapat a visszatérés mellett döntene, akkor az Audi-Mercedes rivalizálás újabb szintre emelkedhetne, illetve a Porsche-Ferrari viszony újra elmérgesedhet. Általános tudnivaló, hogy Enzo Ferrari mindig is neheztelt a Porsche-re, mert miattuk (na meg persze Stuttgart városa miatt, mivel nekik is jelképük – a szerk.) sosem tudta levédetni az ágaskodó paripát. Illetve az sem elbagatellizálható tény, hogy a Porsche 911-esek kényszerítették kiszállásra a Ferrarit a megbízhatósági versenyek csúcsából, azaz a Le Mans-ból 1973-ban (ám 2023-tól újra szerepel gyári Ferrari a 24 órás megmérettetésen – a szerk.).

Kép: downshift.fr

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük