SportDömper

~ Friss sporthírek magyarul!~

Jogos a Hyundai visszalépése?

3 min read


A Hyundai Motorsport csütörtök reggel jelentette be, hogy nem kíván rajthoz állni, a WTCR sorozat német versenyhétvégéjén, mivel igazságtalannak tartja a BoP rendszert.

Már 2018-ban amikor a márka csatlakozott a sorozathoz, megfigyelhető volt, hogy nem teljesen igazságos a teljesítménykiegyenlítő rendszer. A Hyundai belépése előtt, nagyon okosan építette fel versenycsapatát, rengeteget tesztelt és Gabriele Tarquini személyében egy tapasztalt és nagyon jó pilótát sikerült magukhoz csábítani. Először teszt majd állandó versenyzőként, mellé szerződött Michelisz Norbert. Az első szezon alkalmával körvonalazódott, hogy egy erős gépet rakott össze a koreai csapat, már ekkor büntették őket, plusz súllyal, motorteljesítmény csökkentéssel és hasmagasság emelésével. Ezt BRC csapat 2 éven keresztül túlélte, előbb Tarquini majd, Norbi – a mi nagy örömünkre – lett világkupa győztes. Aztán következett az idei szezon, amikor már a nyitó versenyhétvége előtt, megkapta a két Hyundai-os alakulat a turbónyomás csökkentését illetve a plusz súly és hasmagasság emelést. Ez tette be a kaput Andrea Adamonál, aki a Zolder-i hétvége alatt úgy nyilatkozott, hogy ha a sorozatnak nem szimpatikusak az autóik, jelezzék és szívesen távoznak, mert ezt igazságtalan elbírálásnak tartja – teszem hozzá jogosan. Így jutottunk el oda, hogy csütörtök reggel hivatalos lett a szóbeszéd, miszerint bojkottálják a Nordschleife-i hétvégét. Mind két partner csapatát visszaléptette a Hyundai a versenyzéstől, pedig a versenyzők már a pályán tartózkodtak, így igazából semmi esélye sem lesz Michelisz Norbinak megvédenie bajnoki címét, a rosszul sikerült belga, majd a most kihagyott német hétvége után.

Véleményem szerint jogos a felháborodás Adamo részéről, mindenki számára adott a lehetőség, hogy a szabályok keretein belül, gyors és megbízható autót építsen. Ezt ők megtették és mégis agyon vannak szabályozva, hogy a gyengébb és nem olyan kiváló munkát végző gyárak autói is versenyképesek legyen. Ha ez azonban nem megy nekik, akkor a gyárban kellene szét nézni. Vagy talán páran szándékosan teszik ezt, hiszen az enyhébb BoP elbírálás miatt a mérleg nyelve az ő oldalukra billen? Lehetséges. Azonban tekintsünk át egy kicsit a Formula-1 oldalára, a Mercedes uralom 2014 óta tart, mégsem kaptak soha semmilyen hátráltató szabályozást, hogy a többiek közelebb kerüljenek hozzájuk. Jogosan! Ha már ennyi munkát belefektettek és olyan mérnöki leleményesség jellemzi őket, mint más senkit a mezőnyből, akkor had arathassák már le az azért járó elismeréseket. Utolsó gondolatként, nem volna jobb elgondolkodni, még a WTCC-ben használt, pilótákra és nem gyártókra szabott büntetősúly rendszerén?